/home/www/trademax/slick.se/wp-content/themes/naya-lite/lib/css/custom-css.css is not writeable.
Copy the generated css from the text area below and paste it in the file above.



Att börja träna efter semestern

tränaNu när sommaren börjar närma sig sitt slut så är det återigen dags att börja tänka mer på träningen. Jag är säkerligen inte ensam om att nästan helt släppa på träningen under semestern. Det blir viktigare med att bara kunna njuta och vila upp sig och umgås med familjen, vilket innebär att man kanske bryter en annars väldigt god vana av återkommande träning. Problemet med det är att det är ganska svårt att komma igång igen, speciellt när man för första gången på drygt två månader snörar på sig löparskorna för att prova på att springa på samma sätt som man gjorde under våren. Det går helt enkelt inte, man måste trappa upp sin träning, för annars kommer man enbart att bli besviken på hur kroppen reagerar.

Så är det varje gång för mig. Jag tror att jag kan springa på precis samma sätt och hålla samma tider som jag gjorde bara några månader innan. Men det går snabbt att tappa formen och underhåller man den inte så kommer det knappast att gå framåt. Att man dessutom lagt på sig några extrakilo under semestern är inte heller en speciellt bra förutsättning för att man ska göra bra ifrån sig. Då gäller det att ha huvudet med sig och inse att man är där man är i formen och att det faktiskt går att göra någonting åt det. Det kommer vara en pina de första gångerna, men har man träningserfarenhet så vet man att ju mer man kämpar och sliter i början desto lättare kommer det gå när man gör framsteg. Det är dock viktigt att tänka på att man inte tar i för mycket i början, för då riskerar man skador.

Leave a Reply

© 2017.